Antti Isokangas, Kotipizza Oyj:n Viestintä- ja vastuullisuusjohtaja ja Jussi Pullola, Vere Oy:n liiketoimintamuotoilija käsittelevät syksyn webinaarisarjan neljännessä ja viimeisessä jaksossa sitä, miten toteutetaan strateginen kulttuurimuutos sisäisen ja ulkoisen yhteisöllisyyden vahvistamiseksi. Miten Kotipizza onnistui kohottamaan itsensä ja toimintakulttuurin premium-tasolle, nostamaan tuotteiden ja palveluiden hintaa ja samalla vahvistamaan asiakaskokemustaan?
Tilaisuudessa pureudutaan yritysten toimintaa ohjaavaan kulttuuriin ja sen vaikutukseen asiakasyhteisöön jokapäiväisessä tekemisessä. Mikäli haluat irrottautua rakenteista ja olla ekosysteemin koukuttavin yhteisö asiakkaillesi, sinun tulee tarjota arvoketjun kiinnostavin sisältö ja palvelu alallasi. Ja tämän on tapahduttava kaikissa asiakaskohtaamisissa.
- Miten yrityksen toimintakulttuuria voidaan muotoilla? Milloin se on välttämätöntä ja mistä lähteä liikkeelle? Mitkä ovat voittavan kulttuurin elementit?
- Miten kulttuurimuutosta johdetaan strategiasta käsin ja miten organisaation yksilöt voi ja kannattaa sitouttaa mukaan?
- Sisäinen yhteisö – henkilökunnan matka kohti sisäistä yhteisöllisyyttä. Miten muutos pidetään elinvoimaisena alkuinnostuksen jälkeen?
- Satunnaisesta asiakaskunnasta faniyhteisöksi. Yhteisön rakentamisen keskeiset havainnot ja opit. Miten luodaan ja markkinoidaan palveluita, joita asiakkaat fanittavat. Ananaksella tai ilman.
Antti Isokangas on erikoistunut siihen, miten viestintää toteutetaan tehokkaasti niin, että se auttaa organisaatiota ja yksilöitä saavuttamaan tavoitteensa. Sosiaalinen media mullistaa yritysten viestintää ja liiketoimintaa, mutta se ei vielä tee perinteistä viestintää ja markkinointia tarpeettomaksi. Siksi sosiaalinen media on integroitava perinteisiin viestinnän keinoihin ja osaksi yrityksen työkulttuuria.
Jussi Pullola on Vere Oy:n Head of Strategic Transformation ja pitkän johtamisuran kokenut liiketoimintamuotoilija, jolla on vahva ymmärrys kulttuurin johtamisesta, vaikutuksesta ja muotoilun hyödyntämisestä liiketoiminnan tukena. Hän yhdistää liiketoimintamuotoilussa ihmislähtöisen ajattelun, vahvan teollisen kokemuksen, strategisen näkemyksen sekä kyvykkyyden tunnistaa uusien teknologioiden mahdollisuudet toiminnan kehittämisessä.
Syksyn webinaarisarjan kolme ensimmäistä jaksoa ovat katsottavissa tallenteina. Vuorineuvos Reijo Karhinen ja Veren Head of Strategic Foresight keskustelevat mm. tulevaisuuden ilmiöistä ja trendeistä Muuttunut toimintaympäristö ja strateginen ennakointi -webinaarissa. Paula Laine, Vake Oy:n toimitusjohtaja ja Riikka Tanner, Veren Business Designer jakavat Ketterä Strategia: strategiamuotoilu jatkuvassa murroksessa-webinaarissa käytännön vinkkejä siihen, miten strategia viedään onnistuneesti käytäntöön. Design-vetoisen kehittämisen evoluutio ja johtaminen -webinaarissa Jouni Linkola, Elisa Oyj:n Head of Design ja Daniel-José Hänninen, Veren Head of Design keskustelevat design-vetoisen kehittämisen evoluutiosta, johtamisesta ja toiminnan mittaamisesta.