Sulje
Liity Edelläkävijöihin
fi
en
Liity Edelläkävijöihin

Palvelumme

Tulevaisuus kohtaa muotoilun

Meidän tavoitteemme on tukea sinua ja yritystäsi palveluliiketoiminnan edelläkävijyyden rakentamisessa riippumatta siitä, missä vaiheessa transformaatiota olet. Ei riitä, että luot asiakkaillesi ylivertaista asiakaskokemusta kaikissa kosketuspisteissä, vaan se pitää tehdä myös tulevaisuuden kestävällä tavalla. 

Tulevaisuuden ennakointi

Mikäli haluat irrottautua mielipiteistä ja olla askeleen edellä asiakasymmärryksessä, sinun tulee systemaattisesti tunnistaa ensimmäisenä tulevaisuuden ilmiöt.

Määrittelemme yhdessä, mitkä tulevaisuuden ilmiöt vaikuttavat yrityksesi palveluliiketoimintaan. Valitsemme niistä keskeisimmät ja johdamme valituista ilmiöistä tulevaisuuden kilpailuedut.

Autamme lisäksi tunnistamaan sekä vastaamaan tulevaisuuden ilmiöiden pohjalta johdettuihin strategisiin kysymyksiin sekä kuvaamaan valintojen vaikutusta liiketoimintaan.

Esimerkkejä lopputuloksista

  • Tulevaisuuden ilmiövalinnat ja vaikutukset liiketoimintaan
  • Tulevaisuuden kilpailuedut ja vaikutukset liiketoimintaan
  • Strategisten kysymysten tunnistaminen ja strategiset valinnat
  • Tiekartta palveluliiketoiminnan kehittämiselle

 

Referenssi: 3StepIT

 

Palvelu­liiketoiminnan kehitys

Kilpailun voimistuessa systemaattisesti rakennetun palveluliiketoimintamallin ja erinomaisen asiakaskokemuksen tärkeys korostuvat läpi arvoketjujen.

Palveluliiketoiminnan kehityksen perustana toimii ilmiöistä ja kilpailueduista johdettu tulevaisuuden asiakaspolku. Asiakaspolun sisällön ja prioriteettien pohjalta kuvaamme vaiheittain keskeiset palvelut ja ydinprosessit sekä liiketoimintamallin tärkeimmät sisällöt.

Asiakaspolun prioriteettien pohjalta rakennamme lopuksi systemaattisen tiekartan kehitykselle sekä hallintamallin tulevaisuuden palveluliiketoiminnalle.

Esimerkkejä lopputuloksista

  • Asiakaspolun, asiakaspersoonien ja asiakaslupauksen määritys
  • Tulevaisuuden ydinpalveluiden ja ydinprosessien kuvaus
  • Ansaintalogiikan ja organisaatiomallin määritys
  • Hallintamalli ja tiekartta palveluiden kehittämiselle

 

Referenssi: Clas Ohlson

Palveluiden konseptointi

Edelläkävijyys palveluliiketoiminnassa asettaa korkeat vaatimukset palveluille. Asiakkaat ovat entistä vaativampia ja odottavat saumatonta, emotionaalista ja vangitsevaa palvelukokemusta.

Muotoilemme ilmiöistä ja kilpailueduista johdettuja palveluita asiakaspolun varrelle ketterästi, kokeilevasti ja osallistavasti. Luomme ideoista testattavia prototyyppejä ja autamme kuvaamaan tulevaisuuden käyttäytymismalleja.

Autamme lisäksi muotoilemaan ja kuvaamaan asiakasyhteisöjä sekä erilaisia yhteiskehittämisen malleja asiakaslojaliteetin vahvistamiseksi.

Esimerkkejä lopputuloksista

  • Palvelukonseptin ja prototyypin kuvaus
  • Liiketoimintamallin ja käyttäytymismallin kuvaus
  • Asiakasyhteisön ja yhteiskehittämismallin määritys
  • Tiekartta palvelukonseptin kehitykselle

 

Referenssi: Vapo

Digitaalinen innovaatio- ja tulevaisuuspäivä

Haluatko järjestää inspiroivan innovaatio- ja tulevaisuuspäivän yrityksesi johtoryhmälle, liiketoiminta-alueen avainhenkilöille tai vaikkapa hallitukselle?
Tutustu palveluun