Asiakaslähtöinen palvelukehitys - ladattava opas!

Kirjoittanut Juha Leppänen - 01 helmikuuta, 2018

Asiakaslähtöinen palvelukehitys - ladattava opas!

 

Oppaamme tarjoaa pintaa syvemmän näkemyksen asiakaslähtöisen palvelukehityksen perusperiaatteisiin sekä konkreettiseen kehitysprosessiin. Oppaan tarkoituksena on haastaa lukijoita ajattelemaan kehitystyötä kokonaisvaltaisemmin ja asiakaslähtöisemmin sekä antaa konkreettisia vinkkejä kehitystyöhön. Opas alkaa käymällä läpi asiakaskeskeisen palvelukehityksen tunnuspiirteet, jonka jälkeen palvelukehitystä tarkastellaan askel kerrallaan. Lopuksi esitellään vielä kuusi vinkkiä palvelukehitykseen. 16-sivuisen oppaan voit ladata sivun alareunasta!

vere-palvelukehitysopas_1400-2

Palvelukehityksellä tarkoitetaan uuden tai olemassa olevan palvelun kehitystä, jossa pyritään optimoimaan asiakkaan palvelukokemusta ja parantamaan palvelun arvoa asiakkaan silmissä. Palvelukehityksessä otetaan lisäksi kantaa organisaation omiin prosesseihin sekä kykyyn ja valmiuteen tuottaa kyseinen palvelu saumattomasti. Palvelukehitys pitää sisällään strategiasta johdettujen tavoitteiden määrityksen, palvelunmuotoilun sekä kehitetyn palvelun implikaatiot muuhun liiketoimintaan.

Palvelukehityksen menetelmien kirjo on viime vuosina kasvanut hurjasti. Erilaisten innovatiivisten menetelmien avulla pyritään aidosti innovoimaan estoitta, asettumaan palvelun käyttäjän rooliin ja ymmärtämään hänen tunteitaan, tarpeitaan ja ajatuksiaan entistä paremmin. On ollut hienoa nähdä, että palvelunkehityksestä on tullut ketterämpää, kokeilevampaa ja asiakaslähtöisempää. Erilaisten menetelmien, kuten design thinkingin käyttö on jo arkipäivää. Palvelukehitys on nykyään erottamaton osa onnistunutta liiketoimintamuotoilua. 

Lataa palvelukehitysopas!

 

Ota yhteyttä!

Onko tavoitteenasi myynnin kasvu tai kansainvälistyminen? Lupaamme tuloksia!

JÄTÄ YHTEYSTIETOSI