Mielipiteitä liiketoiminta­murroksesta, jota myös digitalisaatioksi kutsutaan.

 

 

 

 

Lisää vaikuttavuutta: 5 vinkkiä tuloksekkaampaan varainhankintaan

[fa icon="calendar'] 10.7.2017 13:42 / kirjoittanut Hermanni Toivo Aiheista asiakaslojaliteetti, yrityskulttuuri, asiakkuudenhallinta, varainhankinta

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

 

Olen ollut tekemisissä useamman voittoa tavoittelemattoman järjestön kanssa. Kaikilla on ollut oma tapansa kerätä varoja, olla yhteydessä omiin sidosryhmiinsä ja huolehtia tiedonkulusta. Huomioni kiinnitti näissä organisaatioissa tietojen käsittelyn puute – dataa oli, mutta sen analysointi ja hyödyntäminen jäivät tekemättä. Päätökset lähestymistavoista ja menetelmistä perustuivat vahvasi mututuntumaan.

Datan analysoiminen ja sen perusteella toiminnan kehittäminen on nykyään varsin helppoa. Miten teidän järjestössänne hyödynnetään dataa sidosryhmistä ja toiminnan tukijoista? Tässä viisi vinkkiä datan tuloksiksi muuttamiseen.

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Kiire – mikä ihana tekosyy!

[fa icon="calendar'] 26.4.2017 14:21 / kirjoittanut Antti Seppänen Aiheista asiakaslojaliteetti, yrityskulttuuri, liiketoimintamuotoilu

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

Onpa taas kova kiire! Tämä kvartaali pitää saada loppuun! Suunnittelun tulee olla valmis viikon päästä! Raportointi on myöhässä! Menee kaikki illat töissä! Pentti lähti, hoidan hänenkin työt! Organisaatio muuttui! Nyt ei vaan ehdi!

Vaikuttaako tutulta? Onko kiire meidän jokaisen tavoitetila? Enpä usko.

On melko surullista, että koulutetun elämäntapavalmentajan pitää neuvoa meitä hoitamaan itseämme, viettämään aikaa perheen kanssa ja nukkumaan riittävästi, koska nämä ovat ihmiselle tärkeitä asioita. Kiirettä lähestytään usein ohjeilla, miten tehostaa työtapoja ja miten selvitä kiireestä. Käsittelen kiirettä seuraavaksi kahdesta eri näkökulmasta.

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Liiketoimintamuotoilu, pelko ja kunnia.

[fa icon="calendar'] 11.4.2017 12:43 / kirjoittanut Juha Leppänen Aiheista yrityskulttuuri, johtaminen, riskinjako, liiketoimintamuotoilu

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

Ostamisen traditio ja ostajan kunnia kummittelevat päivittäisessä arjessani. Viimeisen kahden vuoden ajan olen käynyt mainioita keskusteluja liiketoimintamuotoilusta suomalaisen yritysjohdon kanssa. Myydessäni asiakkaillemme jotain sellaista, mitä he eivät ole koskaan aiemmin ostaneet, olen havainnut, että myös asiakkaamme ovat yhä enemmän tämän saman mahdollisuuden ja haasteen edessä. Vanhat keinot eivät enää toimi.

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Huono, huonompi, asiakaskokemus?

[fa icon="calendar'] 1.12.2016 11:14 / kirjoittanut Antti Seppänen Aiheista myynti, ostaminen, asiakaskokemus, yrityskulttuuri

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

Yritykset panostavat, syystäkin, asiakaskokemuksen parantamiseen. Siihen palaa sekä rahaa että aikaa. Pelkästä termistä on kymmeniä erilaisia versioita ja asiakaskokemuksen guruja riittää jonoksi asti.

Kun asiakaskokemusta lähdetään hyvässä uskossa kehittämään, säädetään yksittäisiä toisistaan erillisiä osa-alueita, mutta kokonaisymmärrys loppuasiakkaan tarpeista tai toimintatavasta puuttuu. Tehdään karkeita oletuksia, miten ostoprosessi etenee tai miten sen pitäisi edetä.

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

NBForum2016 – 5 globaalia liiketoimintailmiötä, joista me suomalaiset olemme eri mieltä

[fa icon="calendar'] 13.10.2016 10:48 / kirjoittanut Jussi Pullola Aiheista asiakaslojaliteetti, digitalisaatio, yrityskulttuuri, digitaalinen visio, yritysjohtaminen, teknologian muutos, liiketoimintailmiö, garyvee, nbforum2016

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

Inspiroiva. Herättävä. Vaikuttava. Business –jengin rock-konsertti. Näillä sanoilla kuvasin kollegalleni vuoden 2016 Nordic Business Forumia. Tämän vuoden teemoista poimin viisi mielestäni olennaista ilmiötä, jotka saivat minut pohtimaan ja hämmästelemään. Ilmiöitä, joista me suomalaisina ollaan ehkä ajateltu eri tavoin.”Meidän kotimarkkinat täällä Pohjolassa ovat nyt vaan niin erilaiset eikä globaalit muutokset kosketa meitä”. Vaikuttaisi kuitenkin siltä, että tämä ”suomi-näkökulma” on katoamassa. Vai onko?

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

8 vinkkiä liiketoimintaa tukevan CRM-järjestelmän hankintaan

[fa icon="calendar'] 19.9.2016 8:30 / kirjoittanut Juha Leppänen Aiheista asiakaslojaliteetti, asiakaslähtöisyys, myynti, asiakaskokemus, yrityskulttuuri, markkinointi, johtaminen, markkinoinnin ROI, CRM

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

 

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

CRM-järjestelmä vai asiakkuuksien ja yrityksen vaikuttavuuden johtaminen?

[fa icon="calendar'] 7.9.2016 11:37 / kirjoittanut Juha Leppänen Aiheista asiakaslojaliteetti, asiakaskäyttäytyminen, asiakaslähtöisyys, mittarit, myynti, ostaminen, asiakaskokemus, yrityskulttuuri, johtaminen

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

 

Modernissa myynnissä ja markkinoinnissa CRM ei saa olla vain työkalu vaan ideologia, joka tukee asiakaskeskeistä tekemistä koko organisaatiossa. Terminä se tulisikin unohtaa, ainakin jos halutaan puhua asiakas edellä kulkevasta nykyaikaisesta yrityskulttuurista.

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Väärin myyty. Inboundin kuplassa?

[fa icon="calendar'] 11.5.2016 11:11 / kirjoittanut Juha Leppänen Aiheista asiakaskäyttäytyminen, mittarit, myynti, ostaminen, yrityskulttuuri

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

Olen hieman huolissani. Kaikkialla meuhkataan myynnin ja markkinoinnin revoluutiosta sekä ostokäyttäytymisen muutoksesta. Myynnin pelisäännöt pistetään kokonaan uusiksi sisällöntuotannon ja Social Sellingin ratkaistessa asiakkaan ostopäätöksen.

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Voivatko ostaja ja myyjä jakaa riskit? - Arvoperusteinen hinnoittelu

[fa icon="calendar'] 15.2.2016 10:22 / kirjoittanut Juha Leppänen Aiheista liiketoiminnan muutos, liiketoimintamallit, myynti, yrityskulttuuri, markkinointi, riskinjako

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

Kuihduttaako riskinottokyvyn puute Suomalaisen liiketoiminnan? Kannattaisiko uutta digitaalista liiketoimintaa rakentaa jakamalla riskiä?

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

HR-johtaja. Käsissäsi on yrityksesi liiketoiminnan tulevaisuus.

[fa icon="calendar'] 22.1.2016 14:12 / kirjoittanut Juha Leppänen Aiheista asiakaskäyttäytyminen, asiakaslähtöisyys, yrityskulttuuri, HR, rakenteet, strategia

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

Haluamme kokemuksia. Haluamme viihdettä. Haluamme olla riippumattomia. Haluamme määrätä. Haluamme haukkua. Haluamme kehua. Haluamme tulla huomioiduksi. Ja haluamme nämä kaikki heti.

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Seuraa Digimyytit-blogiamme