Mielipiteitä liiketoiminta­murroksesta, jota myös digitalisaatioksi kutsutaan.

 

 

 

 

Kumppaneita – onko heitä?

[fa icon="calendar'] 8.2.2017 11:07 / kirjoittanut Antti Seppänen Aiheista asiakaslojaliteetti, myynti, asiakaskokemus, markkinointi, kumppanuus

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

”Alat sä oleen mun kaa?” Noilla sanoilla Pena loi ensimmäisiä ”seurustelusuhteita” 1980-luvulla. Piti oppia toimimaan kumppanin kanssa. Jotkut kaverit

olivat lapsellisempia kuin toiset, jolloin suhdetaitojen oppiminen kesti muita pidempään. Näin keski-iässä huomaa, että kaikki ei niitä taitoja ole oppinut vieläkään.

Työelämässä olen kuullut aina puhuttuvan kumppaneista ja partnereista. Lähes jokainen yritys viittaa myyntimateriaaleissaan, että haluaa olla se luotettava kumppani.

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Huono, huonompi, asiakaskokemus?

[fa icon="calendar'] 1.12.2016 11:14 / kirjoittanut Antti Seppänen Aiheista myynti, ostaminen, asiakaskokemus, yrityskulttuuri

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

Yritykset panostavat, syystäkin, asiakaskokemuksen parantamiseen. Siihen palaa sekä rahaa että aikaa. Pelkästä termistä on kymmeniä erilaisia versioita ja asiakaskokemuksen guruja riittää jonoksi asti.

Kun asiakaskokemusta lähdetään hyvässä uskossa kehittämään, säädetään yksittäisiä toisistaan erillisiä osa-alueita, mutta kokonaisymmärrys loppuasiakkaan tarpeista tai toimintatavasta puuttuu. Tehdään karkeita oletuksia, miten ostoprosessi etenee tai miten sen pitäisi edetä.

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Hankinnassa markkinoinnin automaatio – tositarkoituksella?

[fa icon="calendar'] 17.11.2016 10:10 / kirjoittanut Eva Taskinen Aiheista digitalisaatio, myynti, markkinointi, myynnin automatisointi, markkinoinnin automaatio

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

 

 

Markkinoinnin automaatiohankkeita alkaa kaiken kokoisissa B2B-yrityksissä putkahdella kuin sieniä sateella.  Ostajana sinun on hyvä ymmärtää, mitä ollaan hankkimassa ja miksi. Onko tarve markkinoinnin automaatiolle todellinen? Jos on, ymmärrätkö mitä kaikkea sen oikea hyödyntäminen merkitsee ja vaatii organisaatioltasi?  Mielestäni koko termi ’markkinoinnin automaatio’ pitäisi heittää romukoppaan. Järjestelmästä hyötyy myös ja erityisesti myynti.

Johdolla riittää halua ja tahtoa myynnin ja markkinoinnin modernisointiin, vaikka digitalisaatio tuntuukin olevan monille pakkopullaa. Seuraavilla vinkeillä pääset hankinnassa alkua pidemmälle, myynti ja markkinointi tiiviisti yhdessä.

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

8 vinkkiä liiketoimintaa tukevan CRM-järjestelmän hankintaan

[fa icon="calendar'] 19.9.2016 8:30 / kirjoittanut Juha Leppänen Aiheista asiakaslojaliteetti, asiakaslähtöisyys, myynti, asiakaskokemus, yrityskulttuuri, markkinointi, johtaminen, markkinoinnin ROI, CRM

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

 

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

CRM-järjestelmä vai asiakkuuksien ja yrityksen vaikuttavuuden johtaminen?

[fa icon="calendar'] 7.9.2016 11:37 / kirjoittanut Juha Leppänen Aiheista asiakaslojaliteetti, asiakaskäyttäytyminen, asiakaslähtöisyys, mittarit, myynti, ostaminen, asiakaskokemus, yrityskulttuuri, johtaminen

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

 

Modernissa myynnissä ja markkinoinnissa CRM ei saa olla vain työkalu vaan ideologia, joka tukee asiakaskeskeistä tekemistä koko organisaatiossa. Terminä se tulisikin unohtaa, ainakin jos halutaan puhua asiakas edellä kulkevasta nykyaikaisesta yrityskulttuurista.

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Haluatko onnistua myyntiä tehostavien sisältöjen tekemisessä?

[fa icon="calendar'] 7.6.2016 10:51 / kirjoittanut Eva Taskinen Aiheista myynti, markkinointi, markkinoinnin ROI, sosiaalinen media, sisältömarkkinointi, myynnin automatisointi

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

 

 

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Väärin myyty. Inboundin kuplassa?

[fa icon="calendar'] 11.5.2016 11:11 / kirjoittanut Juha Leppänen Aiheista asiakaskäyttäytyminen, mittarit, myynti, ostaminen, yrityskulttuuri

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

Olen hieman huolissani. Kaikkialla meuhkataan myynnin ja markkinoinnin revoluutiosta sekä ostokäyttäytymisen muutoksesta. Myynnin pelisäännöt pistetään kokonaan uusiksi sisällöntuotannon ja Social Sellingin ratkaistessa asiakkaan ostopäätöksen.

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Eksyksissä digiryteikössä? Kuinka kehittää yrityksen toimintaa verkossa (osa 1)

[fa icon="calendar'] 3.5.2016 15:54 / kirjoittanut Jan-Mikael Lepistö Aiheista myynti, markkinointi, SEO, verkkoviestintä, sosiaalinen media, löydettävyys, digitaalinen jalanjälki

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

Tiedätkö, kuinka hyvin yrityksesi löydetään hakukoneilla? Entä miltä sivustosi näyttävät kännykällä ja miten niiden käyttäminen onnistuu? Onko some pullollaan positiivisia kommentteja ja täyttääkö innostunut asiakaspalaute keskustelupalstat?

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Voivatko ostaja ja myyjä jakaa riskit? - Arvoperusteinen hinnoittelu

[fa icon="calendar'] 15.2.2016 10:22 / kirjoittanut Juha Leppänen Aiheista liiketoiminnan muutos, liiketoimintamallit, myynti, yrityskulttuuri, markkinointi, riskinjako

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

Kuihduttaako riskinottokyvyn puute Suomalaisen liiketoiminnan? Kannattaisiko uutta digitaalista liiketoimintaa rakentaa jakamalla riskiä?

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Kukaan ei tarvitse markkinointia?

[fa icon="calendar'] 12.1.2016 12:17 / kirjoittanut Juha Leppänen Aiheista asiakaslojaliteetti, mittarit, myynti, organisaatiorakenne, ostaminen, asiakaskokemus, pipeline, markkinointi

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

Käyn aina ajoittain keskusteluja siitä, mikä on yrityksen tärkein toiminto tai funktio. Tyypillisimmin tällaiset keskustelut nousevat esiin, kun yritys kohtaa haasteita ja jokaisen oman henkilökohtaisen panoksen merkitystä on korostettava mahdollisen uhkan edessä. Tuotannon väki näkee olevansa yrityksen tärkein voimavara, sillä ilman tuotetta ei ole mitään myytävää. Myynti sanoo, että ilman myyntiä emme tarvitse tuotantoa. Ilman markkinointia ei myynti taas saa mitään kaupaksi.

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Seuraa Digimyytit-blogiamme