Mielipiteitä liiketoiminta­murroksesta, jota myös digitalisaatioksi kutsutaan.

 

 

 

 

Kumppaneita – onko heitä?

[fa icon="calendar'] 8.2.2017 11:07 / kirjoittanut Antti Seppänen Aiheista asiakaslojaliteetti, myynti, asiakaskokemus, markkinointi, kumppanuus

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

”Alat sä oleen mun kaa?” Noilla sanoilla Pena loi ensimmäisiä ”seurustelusuhteita” 1980-luvulla. Piti oppia toimimaan kumppanin kanssa. Jotkut kaverit

olivat lapsellisempia kuin toiset, jolloin suhdetaitojen oppiminen kesti muita pidempään. Näin keski-iässä huomaa, että kaikki ei niitä taitoja ole oppinut vieläkään.

Työelämässä olen kuullut aina puhuttuvan kumppaneista ja partnereista. Lähes jokainen yritys viittaa myyntimateriaaleissaan, että haluaa olla se luotettava kumppani.

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Hankinnassa markkinoinnin automaatio – tositarkoituksella?

[fa icon="calendar'] 17.11.2016 10:10 / kirjoittanut Eva Taskinen Aiheista digitalisaatio, myynti, markkinointi, myynnin automatisointi, markkinoinnin automaatio

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

 

 

Markkinoinnin automaatiohankkeita alkaa kaiken kokoisissa B2B-yrityksissä putkahdella kuin sieniä sateella.  Ostajana sinun on hyvä ymmärtää, mitä ollaan hankkimassa ja miksi. Onko tarve markkinoinnin automaatiolle todellinen? Jos on, ymmärrätkö mitä kaikkea sen oikea hyödyntäminen merkitsee ja vaatii organisaatioltasi?  Mielestäni koko termi ’markkinoinnin automaatio’ pitäisi heittää romukoppaan. Järjestelmästä hyötyy myös ja erityisesti myynti.

Johdolla riittää halua ja tahtoa myynnin ja markkinoinnin modernisointiin, vaikka digitalisaatio tuntuukin olevan monille pakkopullaa. Seuraavilla vinkeillä pääset hankinnassa alkua pidemmälle, myynti ja markkinointi tiiviisti yhdessä.

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

8 vinkkiä liiketoimintaa tukevan CRM-järjestelmän hankintaan

[fa icon="calendar'] 19.9.2016 8:30 / kirjoittanut Juha Leppänen Aiheista asiakaslojaliteetti, asiakaslähtöisyys, myynti, asiakaskokemus, yrityskulttuuri, markkinointi, johtaminen, markkinoinnin ROI, CRM

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

 

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Haluatko onnistua myyntiä tehostavien sisältöjen tekemisessä?

[fa icon="calendar'] 7.6.2016 10:51 / kirjoittanut Eva Taskinen Aiheista myynti, markkinointi, markkinoinnin ROI, sosiaalinen media, sisältömarkkinointi, myynnin automatisointi

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

 

 

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Eksyksissä (osa 4): Valitse oikeat mittarit.

[fa icon="calendar'] 25.5.2016 9:01 / kirjoittanut Jan-Mikael Lepistö Aiheista markkinointi, markkinoinnin tuloksen mittaaminen, digitaalinen jalanjälki

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

Tiedätkö onko blogillasi lukijoita? Lisääntyvätkö asiakaskäynnit ja tilaukset uuden verkkosisällön ja some-aktiviteettien seurauksena? Mitkä toimenpiteet saavat nykyiset asiakkaat tyytyväisemmiksi?

Mitä tietoa haluat mitata? Minkä tiedon perusteella tiedät, kuinka hyvin kampanjasi ja toimesi ovat onnistuneet? Kun tiedät, mitä tietoa haluat kerätä, varmista datan saatavuus, konfiguroi järjestelmät, liitä tarvittavat analytiikkaskriptit ja testaa, että kaikki toimii haluamallasi tavalla. Tarvitset oikeata dataa, jotta saat kaivettua siitä tarvitsemasi tiedot.

Ensin sinun tulee kuitenkin olla perillä siitä, miten yrityksen markkinointi toimii tällä hetkellä. Mitä kilpailijat tekevät, ja mihin markkina on menossa. Strategisten päätösten jälkeen voidaan asettaa tavoitteet ja tehdä tarkempi toimintasuunnitelma. Kun tiedetään mitä toteutetaan, voidaan valita mittarit ja varmistaa, että kaikki tarvittava data on saatavilla.

 

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Eksyksissä (osa 3): Ilahduta & anna enemmän!

[fa icon="calendar'] 18.5.2016 9:52 / kirjoittanut Jan-Mikael Lepistö Aiheista asiakaslojaliteetti, asiakaskokemus, markkinointi, digitaalinen jalanjälki

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

Vuotaako asiakaskokemuksesi perälauta?

Ilman asiakasta ei ole bisnestä! Tiedätkö, millaista yrityksesi kanssa on toimia? Onko ostaminen helppoa? Vastataanko tarjouspyyntöihin ja hoidetaanko reklamaatiot sujuvasti?

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Markkinoinnin tuottavuusloikka?

[fa icon="calendar'] 15.5.2016 22:21 / kirjoittanut Eva Taskinen Aiheista markkinointi, markkinoinnin ROI, markkinoinnin tuloksen mittaaminen, taulukkolaskentamarkkinointi, markkinoinnin suunnittelu

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

 

 

Kuinka moni meistä markkinoijista käyttää vielä exceliä aktiviteettien suunnitteluun ja operointiin? Arvelen, että suurin osa. Tämä jos mikä syö markkinoinnin tehokkuutta ja sitä kautta vaikuttaa kykyyn parantaa markkinoinnin ROI:ta. Excel on mainio työkalu moneen asiaan, mutta yhä monimutkaistuvan markkinoinnin suunnittelun ja hallinnan työkaluksi siitä ei enää ole.

Kuten hallitusammattilainen Anne Korkiakoski kirjoitti ’Näytä ja todista, että tehdyt investoinnit tuottivat ja kannattivat’ on monille markkinoinnin vetäjille haaste, mutta se on ainoa tie johdon kiinnostuksen herättämiseen markkinointia kohtaan. 

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Eksyksissä (osa 2): Ostopolku muutoksessa! Ole löydettävissä ja pidä sisältö relevanttina.

[fa icon="calendar'] 10.5.2016 14:27 / kirjoittanut Jan-Mikael Lepistö Aiheista asiakaskokemus, markkinointi, SEO, verkkoviestintä, löydettävyys, digitaalinen jalanjälki

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

Mitä asiakas etsii ja haluaa sivuiltasi juuri NYT?

Onko verkkovierailija ollut sähköpostiyhteydessä kanssasi? Entä missä ja millä laitteella hän sivuasi juuri nyt katselee? Kun tiedät mitä henkilö on tehnyt sivustollasi aiemmin, voit tarjota hänelle juuri tätä hetkeä varten räätälöityä sisältöä.

Oleellisia kysymyksiä sisältöä suunniteltaessa ovat:

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Eksyksissä digiryteikössä? Kuinka kehittää yrityksen toimintaa verkossa (osa 1)

[fa icon="calendar'] 3.5.2016 15:54 / kirjoittanut Jan-Mikael Lepistö Aiheista myynti, markkinointi, SEO, verkkoviestintä, sosiaalinen media, löydettävyys, digitaalinen jalanjälki

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

Tiedätkö, kuinka hyvin yrityksesi löydetään hakukoneilla? Entä miltä sivustosi näyttävät kännykällä ja miten niiden käyttäminen onnistuu? Onko some pullollaan positiivisia kommentteja ja täyttääkö innostunut asiakaspalaute keskustelupalstat?

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Markkinoinnin ROI:ta ei kannata mitata?

[fa icon="calendar'] 26.4.2016 10:51 / kirjoittanut Jussi Pullola Aiheista liiketoiminnan muutos, digitalisaatio, markkinointi, markkinoinnin ROI, markkinoinnin tuloksen mittaaminen, taulukkolaskentamarkkinointi

[fa icon="comment"] 0 Kommenttia

”Markkinoinnin ROI ei ole kiinnostava, emme mittaa sitä.”

Tällaisen lauseen muistan lukeneeni satunnaisesta artikkelista/haastattelusta jokin aika sitten. Tämä jäi vaivaamaan – miksi ei? Ensimmäisen kerran törmäsin käsitteeseen 2000-luvun alussa ja samat haasteet taitavat olla edelleen B2B sektorilla. Mittaamme lähes kaikkea yrityksen toimintaa eri metodein: tuotantoa, logistiikkaa, myyntiä, taloutta mutta ei edelleenkään markkinoinnin vastetta panostuksille. Erikoista.

Lue lisää [fa icon="long-arrow-right"]

Seuraa Digimyytit-blogiamme